Chevrolet Malibu Forums banner

Probleemoplossing voor de transmissiedrukregelingsmagneetklep van de Chevrolet Malibu uit 2010

1 reading
17K views 3 replies 3 participants last post by  Mechromancer  
#1 ·
2010 Chevrolet Malibu LT 4 cilinders B 2.4L FI DOHC 146 CID
MH-8 automatische transmissie met 6 versnellingen - Achteruitversnelling en 3e versnelling schakelen niet in - een motorstoringscode geeft aan dat een van de solenoïden vastzit.
De drukregelkleppen waren vuil door oude vloeistof - ik denk dat dit de reden is waarom deze vast kwam te zitten.
Ik heb de solenoïden goed schoongemaakt, maar ik ben een probleem tegengekomen. Toen ik de solenoïde-assemblage van het computergedeelte verwijderde, vielen enkele van deze gele plastic stukjes uit elkaar. Ik heb ze teruggeplaatst, maar ik zit met deze zorg over enkele O-ringen.

Op de afbeelding zie je één kant van de solenoïde-assemblage -
Het heeft deze kleine O-ringen met een vreemd roodachtig membraan, op 3 ervan. 1 ervan heeft geen membraan. Het is ofwel verloren gegaan of die heeft er van nature geen - hoe dan ook, ik weet het niet.

Ik stel me voor dat de 4e dezelfde rode membraan zou moeten hebben. Zo ja, waar kan ik een vervanging vinden?

#2 ·
Die membranen zijn eigenlijk kleppen. Ik heb er op een andere site over gelezen. De werkplaatshandleiding zou posities laten zien, ze kunnen deel uitmaken van een revisieset of misschien apart verkrijgbaar zijn, ik weet het zelf niet zeker.

#3 ·
Ik heb deze kit gevonden waarmee je de meeste, zo niet alle, van die kleppen kunt onderhouden en repareren en het kleplichaam kunt updaten om het probleem te verhelpen en herhaling te voorkomen. Het bevat nieuwe membranen en O-ringen.

Dit gaat in mijn transmissie.
Bekijk de documentatie en kijk of deze symptomen overeenkomen. Dit is kennelijk een veelvoorkomend punt van falen op 6T40's. (MH8)