Chevrolet Malibu Forums banner

P2635, P018B, P018C.. 2016 Limited LS 2.5

8.5K views 1 reply 1 participant last post by  vman  
#1 ·
P2635, P018B, P018C
Ik heb deze codes in mijn 2016 Malibu Limited 2.5 met 75000 mijl.
De auto lijkt goed te rijden.
Ik zie in een eerdere post dat een brandstofrail-druksensor het probleem was. Ik geloof dat er twee brandstofdruksensoren zijn?
Onderdeelnummers.... 13516496 en 12627092. Kan iemand zeggen welke sensor het probleem was en waar deze zich bevindt?
Ik zie ook deze video die het oplossen van problemen met deze codes in een 2014LS2.5 beschrijft. De technicus vindt een gebroken draad na ongeveer 44 minuten. De technicus werkte ijverig om de draad op te sporen!
Bedankt voor alle input.

Eerdere thread die P2635 bespreekt....
Update: het is opgelost

Samengevatte weergave van symptomen: P2635, ruw/onstabiel stationair draaien, af en toe aarzeling bij het optrekken, automatisch starten/stoppen lukt niet om in de stopmodus te blijven (gaat direct naar uit bij bedrijfstemperatuur), slechte brandstofbesparing, hoewel de motor niet oververhit is geraakt, lijkt de motor belachelijk snel op te warmen (dit is zeker subjectief, maar in vergelijking met anderen waar ik aan heb gewerkt, was dit voor mij merkbaar), bougies 1 en 3 vertoonden tekenen van as, terwijl 2 en 4 "normaal" leken, brandstofpompdruk rond de 90+ psi bij stationair draaien, terwijl de DI-rail-druk rond de 450 lag bij laag stationair draaien.

De uiteindelijke oplossing: brandstofrail-druksensor vervangen, DTC's wissen en brandstofaanpassingen resetten

Eigenaar heeft het gevoel dat de auto aanzienlijk aan koppel heeft gewonnen en we zullen nu op zoek gaan naar een verbetering van het brandstofverbruik nu ze goed wordt bevoorraad.

Bedankt iedereen voor de hulp.

#2 ·
De fout was zoals beschreven in de YouTube-video. Een lichte knelling van de kabelboom door de parkeerkabel brak een draad in de wikkel. Het zou erg moeilijk zijn geweest om te vinden zonder de hulp van de video. Het knelpunt is moeilijk te zien. Modderscherm en parkeerkabel moeten een beetje gebogen worden om het te zien. Blij dat de technicus de tijd heeft genomen om zijn uitstekende probleemoplossing te posten.